jorritpeterlayos.reismee.nl

Week 2

Jowjow iedereen,

Het werd weer eens tijd om een verhaaltje te schrijven voor deze site. We hebben ondertussen al wat meer foto's op jorritpeterlayos.mijnalbum.nl gezet. Vorige week zijn we begonnen met onze stage. De eerste dag zaten we met zn allen bij CECC op het kantoor. De tweede dag werd er besloten dat Jorrit op locatie moest gaan werken samen met nog een huisgenoot genaamd Ivo. Peter en Layos moeten samen aan een opdracht werken gezien hun economische opleiding. Deze opdracht houdt in dat zij de marketing moeten gaan verzorgen en hiermee uiteindelijk klanten moeten aantrekken. Zij moeten eerst de bedrijfsdocumenten in een lijn krijgen, aangezien alle middelen waarmee het bedrijf werkt tegenstrijdig zijn en niet geordend. Daarna is het de bedoeling de klanten af te gaan om de klanttevredenheid te toetsen en foto's te maken van de afgeronde projecten om het curriculum vitea aan te vullen. Jorrit moet op locatie locale mensen aansturen. Hij wordt 's morgens opgehaald door een ‘local' die hem naar deze locatie brengt. Zijn eerste project was echter een op afstand bestuurbare auto repareren voor het zoontje van de baas. Deze is uiteindelijk na 3 dagen afgerond!

Tot zover even over het werk. Buiten het werk om zijn er ook vele dingen gedaan. Onze voorgangers in het huis hebben ons ingelicht over de ‘places to be' waardoor wij al snel wisten waar het beste bier gedronken kon worden. Dinsdag is dit de Lady C; een boot waarop rond 11-12 happy hour is ( maximaal kantelen dus ). Wij waren hier uiteraard te vinden, maar doordat wij de volgend dag gewoon weer 7 uur moesten beginnen zat iedereen behoorlijk brakjes op het werk. Als we gaan stappen, dan is dit meestal met ons hele huis en dus alle stagiaires van CECC. Iedereen kan het goed met elkaar vinden en dat is wel een goede zaak, want we zijn van elkaar afhankelijk ivm vervoer.

Woensdag is het gebruikelijk biertjes te gaan drinken na het werk bij Soggy's ( happy hour van 5-7 ). Hier verzameld het huis dus allemaal na klaar te zijn op locatie. Ook dit beviel ons goed. Hierdoor ben je mooi op tijd thuis om nog wat te eten en heb je een gezellige middag/avond achter de rug.

Donderdags is samen met maandag de rustdag van de week. Op deze dag is er niets geplanned en staat alles open. Er is altijd de mogelijkheid om naar Tantra te gaan ( een club/discotheek ) of gewoon relaxend op een terrasje te zitten bij de zee. Wij zijn echter verstandig geweest en hebben onze maagcapaciteit enigszins gespaard voor vrijdag wanneer het weekend altijd goed ingeluid wordt bij CECC. Na 4 uur is er de mogelijkheid flink te kantelen op het terras naast het kantoor. Iedereen is welkom en het bier vloeit rijkelijk. Erg gezellig!! Daarna zijn we naar de chinees geweest en een ‘Spanish chicken' besteld. Kip met groente Chuck in een chill sausje en een bord patat erbij. Daarna zijn we eerst richting huis gegaan om even te douchen en nog even te relaxen. Vervolgens zijn we wederom richting Soggy's gegaan. Er zijn deze dag ook 2 nieuwe jongens bijgekomen in ons huis, maar zij lopen stage bij een ander bedrijf. We zitten nu dus met 12 man in het huis en er komt nog 1 persoon bij.

Zaterdag is ook een relaxde dag doordat je niet hoeft te werken en lekker uit kan slapen en doen waar je zin in hebt. Wij zijn naar Great bay gegaan ( naast Philipsburg ). Hier hebben Jorrit en Peter nog wat kleren gekocht en verder hebben we eigenlijk niets gedaan behalve chillen. 'S Avonds pannenkoeken gemaakt ( die overigens niet te eten waren ) omdat we moesten besparen op de uitgaven. Daarna zijn we naar de Sunset gereden ( een kroegje bij het vliegveld ) om even lekker te ontspannen. Een gedeelte van de groep heeft besloten om naar een grote discotheek te gaan waar de entree 30 dollar was. En het andere gedeelte die krap bij de financiën zat besloot om naar een striptent te gaan waar de entree gratis was.

Zondag hebben we eerst lekker op Friar's beach gelegen en genoten van de zon. Daarna zijn we naar Marigot geweest ( de hoofdstad in het franse gedeelte ). Hier was het carnaval en de geur van de bbq's was ons niet ontgaan. Wij konden het niet laten om even te stoppen om aan te schuiven voor een beste portie spareribs. De hele gemeenschap stond op straat; heel apart gezicht. De muziek stond overal te loeien waardoor het erg gezellig was. Dit was ook te blijken toen wij terug liepen naar onze auto. Tot onze verbazing zagen we iemand zitten in onze auto. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat hij lekker kippenpootjes aan het eten was en kostelijk genoot van zijn relaxde stoel. Hier kwam snel een einde aan toen Harald dit zag, want hij besloot flink uit te vallen tegen deze man. Hier gaf deze verder geen kik op; maar dit was te verwachten door de geur van alcohol in een straal van 3 meter. Hij besloot een hand te geven en vrolijk verder te banjeren door de straat. Wat een grap!!

Dat was zo'n beetje wat we de afgelopen week hebben gedaan allemaal. We hebben het erg naar ons zin, maar het werken vergt wel veel van onze energie. Elke dag van 7-4 werken is echt even wennen! Maar de moeite waard!

Eric

Bij welke groep waren jullie dan betrokken? De 30 euro groep of die ander?;)

Jooooo

Rutger

Klasse jongens!! Jullie biergedrag klinkt als muziek in de oren;) Ga zo door!!

Dennis

is het nu echt puur alleen werken en bier drinken zoals wij hier in nederland doen?

theo en carin

hey zo te horen gaat het goed aan die kant in ieder geval de biertjes zijn er lekker. hoop dat het de rest van de stage zo verder gaat, en wij sluiten ons aan bij de nieuwschierigheid van erik waar zaten jullie 3 bij, de groep van 30 euro hahaha

Elly

Ziet er allemaal leuk uit. Wanneer krijgen we de ongekuiste fotoserie te zien? De echte foto's dus!

Marit

Hahaha ik vind het grappig om te lezen dat jullie pannenkoeken eten om kosten te besparen, maar wel (bijna) elke dag aan het bier zitten!!
Of moeten jullie juist daarom besparen?;)

Arik

joojo PILLLSSS

Marin

Ha mannen!
Zo te zien en wat ik hoor vermaken jullie je echt prima met een biertje en wat zon zo elke dag. Geniet er maar goed van, ook deze week met het grote feest. Hier in NL schijnt ook eindelijk de zon!!
Succes met jullie Padi, Liefs